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WORK WITH PASSION

Careers

WORKING TOGETHER FOR OUR CUSTOMERS

RAUTEC Automatisierungs- und Prozessleittechnik GmbH currently employs 18 staff. Their experience and commitment are the pillars of our business. The continual professional development of our team ensures a standard of knowledge that can keep up with developments, and youth development in particular lies at the heart of this program.

Are you interested in a career with RAUTEC?
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Careers

PLC PROGRAMMERS AND CREATORS

Job specification:

  • New development and expansion of systems and concepts for machine and system automation
  • Recording problems, creating specification sheets, developing systems, data structures, hardware and software, defining and coordinating interfaces.
  • Leading projects
  • Calculating project costs, creating tenders in consultation with supervisors, planning and managing deadlines and costs, tendering and procuring components, leading a project team and meetings.
  • Advising and supporting customers during implementation of automation systems
  • Conducting presentations, compiling information materials for customers, reporting results through publication
  • Analysing the market
  • Market observation of software and hardware components, development of solutions
  • Initial activation of automation systems for machines and installations
  • Responsibility for installation and initial activation, instructing the activation staff, training the service staff, and system maintenance
  • Sales
  • External representation of the company, monitoring of the competition

Educational requirements:

  • Training / education in field of electrotechnology or similar
Rautec_Unternehmen_Karriere_Box_SPS_Programmierer
Rautec_Unternehmen_Karriere_Box_Praktikant

Karriere

BÜROKAUFFRAU/BÜROKAUFMANN IN TEILZEIT (M/W/D)

 

Wir, die RAUTEC Automatisierungs- und Prozessleittechnik GmbH, suchen zur Unterstützung unseres Teams in Bielefeld ab sofort eine Bürokauffrau / einen Bürokaufmann (m/w) als

Bürokauffrau/Bürokaufmann (m/w/d) in Teilzeit

 

Ihre Aufgabe:

  • Abwicklung Auftragswesen (Angebot, Bestellung, Rechnung)
  • Allgemeine Unterstützung der Geschäftsleitung
  • Controlling Projekte – Stunden & Kosten
  • Verwaltung Mitarbeiter – Abrechnung Reisekosten & Mitarbeiterzeitkonten
  • Übernahme Aufgaben aus dem IT-Bereich

 

Ihre Kompetenzen:

Kaufmännische Ausbildung, BWL-Studium oder vergleichbare, durch Berufspraxis erworbene Kenntnisse


Sehr gerne gesehen sind Erfahrungen im IT-Bereich, da auch Aufgaben aus diesem Bereich übernommen werden sollen.

  • Kaufmännische Erfahrungen
  • Erfahrungen mit ERP-Systemen (ProCos)
  • Erfahrungen mit Dokumentenmanagement-Systemen
  • Gute Kenntnisse mit Microsoft Office
  • Deutsch, Grundlagen Englisch
  • Gewissenhaft, schnelle Auffassungsgabe, gute Selbstorganisation
  • Zuverlässigkeit, Teamfähigkeit, Wille neue Aufgaben zu erlernen, Kommunikationsfähigkeit

 

Von Vorteil:

  • Erfahrungen im IT-Bereich
  • Gute Kenntnisse von Windows Betriebssystem
  • Gute Kenntnisse in SQL und Visual Basic

 

Es erwartet Sie:

  • Flexible Arbeitszeiten mit Vertrauensarbeitszeit & Arbeitszeitkonto
  • Ein angenehmes Betriebsklima
  • Ein vielfältiger Arbeitsplatz in einem innovativen und wachsenden Familienunternehmen

 

Haben wir Ihr Interesse geweckt?

Unsere Personalleiterin Frau Repohl steht Ihnen für weitere Fragen telefonisch und per Mail gerne zur Verfügung.

Ihre Bewerbung richten Sie bitte schriftlich mit Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung und Ihrer Verfügbarkeit per Mail im PDF-Format an: personal@rautec.de